eMAG Black Friday

Din motive strategice, în 2013 eMAG a decis să organizeze evenimentul Black Friday cu o săptămână mai devreme decât se întâmplă în întreaga lume.





Provocarea
Asigurarea comunicării corecte astfel încât decizia eMAG să nu se transforme într-o acțiune de sine stătătoare, ci întreg fenomenul să fie trasferat în ziua stabilită.
Soluția
Strategia noastra a cuprins 4 părți
Teasing și buzz. În prima fază am identificat liderii de opinie din social media și, cu ajutorul lor, am pornit zvonul conform căruia eMAG organizează mai devreme Black Friday. În paralel, am trimis mesaje publicitare și utilizatorilor care căutau pe Google să afle dacă zvonurile sunt adevărate sau nu.
Apoi, am confirmat zvonurile anunțând data exactă a evenimentului prin formate de publicitate mari, de impact, cu poziționări premium, atât pe terminale mobile cât și pe device-urile standard. De asemenea, am folosit în comunicare tradiționalul ghid de supraviețuire realizat de echipa eMAG pentru a instrui utilizatorii privind modul în care se vor desfășura lucrurile în ziua cea mare.
A treia faza a strategiei a constat în amplificarea întregului concept prin utilizarea unor informații în premieră: la miezul nopții a fost lansat pe canalul de You Tube un material video filmat de o dronă în depozitul central eMAG. Imaginile au surprins numerose produse la reducere și, în premieră, mașini ce urmau a fi vândute de Black Friday pe www.emag.ro
Strategia nu s-a încheiat aici. A urmat al patrulea capitol, ulterior evenimentului, în care a fost postat pe You Tube un material video cu livrarea uneia dintre mașinile comandate, într-un pachet gigantic.
Rezultatele
Conform informațiilor prezentate de media, Black Friday a avut loc în anul 2013 pe 23 Noiembrie. Pe 29 Noiembrie, atunci când în întreaga lume avea loc acest eveniment, în Romania nu a mai existat interes din partea clienților.
Nicoleta Musca - eMAG Marketing Campaigns Manager
“Conversion este un adevărat partener, este agenţia a cărei echipă se evidenţiază prin viteza de reacţie, creativitate, abilitatea de a căuta soluţii şi a obţine cele mai bune rezultate. Recomand cu încredere pentru serviciile de marketing online şi offline cu puternica orientare spre performanţă.”